<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Będą walczyć z kłusownikami.</title>
		<description>Skomentuj Będą walczyć z kłusownikami.</description>
		<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami</link>
		<lastBuildDate>Sat, 09 May 2026 21:24:42 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://wedkarstwotv.pl/component/jcomments/feed/com_content/1009" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>t12 napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17943</link>
			<description><![CDATA[Pływałem wiele razy po Zalewie Szczecińskim i odnoszę wrażenie, że nikt nie chce zająć się tam problemem kłusownictwa. W każdej miejscowości mozna bez problemu nabyć "ścigane" - to nic innego jak filetowane niewymiarowe sandaczyki, nawet w okresie ochronnym. Słyszałem historie, jak to ekipy rybackie wyrzucają worki z krótkimi sandaczykami w okolicach brzegów gdzie podejmują je znajomi i dalej rozprowadzają. Rybacy (np Stepnica) stawiają nieoznakowane siaty w miejscach w których im robić tego nie wolno (np przy farwaterze i między wyspami, gdy inspektor z Trzebieży ma wolne) a miejscowi kłusownicy to jeszcze inna bajka. Myślę, że sprzęt bez zmiany mentalności i większego zaangażowania stosownych władz na wiele się nie zda i ochy i achy są zdecydowanie na wyrost. Chciałbym się mylić...]]></description>
			<dc:creator>t12</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 22 May 2012 09:22:24 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17943</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Jerzy Kowalski napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17939</link>
			<description><![CDATA[Szanowny Panie Zbigniewie, Zapewniam Pana, że Autor doskonale wie o czym pisze i napisal rzeczowy artykul, zawierający wykladnię zgodną ze stanem prawnym. Bardzo ważny jest końcowy akapit tego artykulu. Niemniej jednak szanuję Pańską próbę polemiki, z gruntu slusznie rozpoczętą od slów "wydaje mi się" ... ;-) Pozdrawiam serdecznie Jerzy Kowalski]]></description>
			<dc:creator>Jerzy Kowalski</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 21 May 2012 09:38:00 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17939</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zebxxl napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17929</link>
			<description><![CDATA[Wydaje mi się, że autor tego artykułu nieco się zagalopował nie tylko wrzucając wszystkich do jednego wora, ale również popełnił chyba jeden podstawowy błąd a mianowicie uważam, że w trzecim akapicie użyte sformułowanie obligatoryjnie jest nieuprawnione a wręcz nie prawdziwe. Za: http://swo.pwn.pl/haslo.php?id=19242 Obligatoryjny = obowiązkowy, należny, konieczny. Proszę zerknąć do ustawy. Ustawa daje możliwość w szczególnych przypadkach karania przez sąd, ale nie obliguje. Z zapisu ustawy w art. 27a ust. 1. Kto: w pkt. 1) do 7) czyt. dopuszcza się wykroczeń Dalej ustawa jedynie dopuszcza karanie sądowne stwierdzając, w art. 27a ust 3 i 4, że: W razie ukarania za wykroczenia określone w ust. 1, sąd orzeka lub dodatkowo orzeka [...] Jak widać z powyższego ustawa sama w sobie nie obliguje tym artykułem do karania sądowego jak twierdzi autor a jedynie dopuszcza. Natomiast z zapisów art. 27b i 27c wynika, wprost że za wykroczenia w nich wymienione karze sąd. Z zapisu ustawy w art. 27b ust. 1. Kto: w pkt. 1) do 7) czyt. dopuszcza się wykroczeń Z zapisu ustawy w art. 27c ust. 1. Kto: w pkt. 1) do 7) czyt. dopuszcza się wykroczeń We wszystkich art./przypadkach celowo pomijam kary dodatkowe, czyli ust. 3 i 4 bo nie o nie tu chodzi, są ważne, dla art. 27a tylko i wyłącznie wtedy, gdy sprawę rozpatruje i karę wymierza sąd. Reasumując to należałoby rozróżnić zwykłego pospolitego kłusownika (art. 27b i art. 27c) nawet posiadającego wszystkie aktualne dokumenty przewidziane dla wędkarzy, który to dokonuje połowu ryb np. rybackimi narzędziami połowowymi nie mając do tego uprawnień, czyli bez zezwolenia od wędkarza (art. 27a) też z kompletem aktualnych dokumentów, ale który to dokonuje połowu ryb, wykorzystując do tego sprzęt pływający niezarejestrowany lub nieoznakowany albo oznakowany niezgodnie z przepisami art.20 ust. 2 lub art. 21 pkt 4. Tak, więc twierdzenie, że: za wykroczenia wędkarskie (art. 27a) karać obligatoryjnie = obowiązkowo może jedynie sąd uważam za nieprawdziwe/fałszywe. Pozdrawiam. Zbigniew vel zebxxl vel zeb_45]]></description>
			<dc:creator>zebxxl</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 17 May 2012 01:45:37 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17929</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Jerzy Kowalski napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17928</link>
			<description><![CDATA[Szkoda zawracać sobie i innym glowe cytując i komentując pieniacze wypowiedzi, natomiast warto skupić sie na tej analizie prawnej, do której lacze przytoczyl "marasek", a co wydaje się przechodzić bez echa. http://www.ww.media.pl/?page=PArticleViewer&nid=4011 Pozdrawiam serdecznie Jerzy Kowalski]]></description>
			<dc:creator>Jerzy Kowalski</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 16 May 2012 23:35:31 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17928</guid>
		</item>
		<item>
			<title>norbiko napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17927</link>
			<description><![CDATA[Ludzie mają fantazję... No cóż skoro taki radca to ma szansę Strasburg przekonać :lol: :lol: :lol:]]></description>
			<dc:creator>norbiko</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 16 May 2012 21:34:22 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17927</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pisaq napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17923</link>
			<description><![CDATA[Jak jest radcą prawnym to niech se doradza, bo nie ruszy kijem Wisły.]]></description>
			<dc:creator>pisaq</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 16 May 2012 13:59:24 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17923</guid>
		</item>
		<item>
			<title>jurek-strażnik napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17922</link>
			<description><![CDATA[Masz rację norbiko i pisaq , ten Pan był wielokrotnie karany przez PSR i nawet był czasowo wykluczony z PZW przez Okręgowy Sąd Koleżeński za wykroczenia z RAPR i Ustawy , a jest radcą prawnym i teraz się mści na wszystkich , co mają odmienne zdanie , co On :-x]]></description>
			<dc:creator>jurek-strażnik</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 16 May 2012 11:05:51 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17922</guid>
		</item>
		<item>
			<title>norbiko napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17919</link>
			<description><![CDATA[Zgodzę się z tobą Marcinie. Cytowana przez kolegę @wśniewski wypowiedź to stek bzdur! Z powodu, że po przeczytaniu ręce mi opadły, odniosę się tylko do kwestii urządzeń wodnych. Strażnicy nie mogą karać za dokonywanie połowu w pobliżu urządzeń wodnych? Ten Koleś rzeczywiście jest na bieżąco z przepisami.]]></description>
			<dc:creator>norbiko</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 22:45:05 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17919</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zebxxl napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17918</link>
			<description><![CDATA[Wybacz mirasek, ale od Komendanta SSR chyba można wymagać rozróżnienia miedzy najzwyklejszym pospolitym kłusownikiem, (który nie jest posiadaczem żadnego dokumentu uprawniającego do amatorskiego połowu ryb) a wędkarzem ze wszystkimi wymaganymi dokumentami, członkiem PZW, który to w przypływie/ataku "pomroczności jasnej" dopuścił się np. zabrania z łowiska ryby poniżej wymiaru ochronnego (art. 27 ust.1 pkt 2) lub też męczony szybko postępującą - udokumentowaną - sklerozą po raz enty-kolejny udając się na wędkowanie zapomniał dokumentów uprawniających do amatorskiego połowu ryb (art. 27 ust.1 pkt 1) itd.. Powyższy artykuł, który zacytowałeś/przekopiowałeś/prz ytoczyłeś niestety nie rozróżnia tych jakże subtelnych różnic i wrzuca wszystkich do jednego wora. Pozdrawiam. Zbigniew vel zebxxl vel zeb_45]]></description>
			<dc:creator>zebxxl</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 22:36:55 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17918</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pisaq napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17917</link>
			<description><![CDATA[Ten Rybanaga szuka dziury w całym i chce żeby panowało bezkrólewie... Żeby mu pieczarkowa nie poleciała...]]></description>
			<dc:creator>pisaq</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 21:59:26 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17917</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Wiśniewski napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17916</link>
			<description><![CDATA[Znalazłem na portalu Rybanaga Autor: rybanaga o 01:37 0 komentarze Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w usłudze TwitterUdostępnij w usłudze Facebook niedziela, 15 kwietnia 2012 ABC-8 Byłem zajęty pisaniem skargi do Premiera Rządu Rzeczpospolitej Polskiej na Wojewodę Mazowieckiego za tolerowanie przekraczania uprawnień przez straż rybacką w zakresie: nakładania nielegalnych mandatów na podstawie pisma ministra rolnictwa, egzekwowania mandatami niezgodnych z ustawą zezwoleń okręgów PZW i Regulaminu Amatorskiego Połowu Ryb ZG PZW. Przyczyną przekraczania uprawnień przez strażników jest brak znajomości wszystkich przepisów o wędkarstwie a nawet brak umiejętności czytania ich ze zrozumieniem oraz działanie strażników i ich przełożonych na rzecz nielegalnego organizowania wędkarstwa przez okręgi PZW na wodach państwowych i samorządowych. Przypominam. Pismo nawet ministra nie jest ustawą. Karać można tylko na podstawie przepisów karnych ustaw (art. 42 Konstytucji). ZG PZW nie jest Sejmem ani nawet uprawnionym do rybactwa i nie ma upoważnienia wynikającego z art. 7 ust. 2a ustawy do określania podstawowych warunków amatorskiego połowu ryb w TYM obwodzie rybackim. Pragnę też dodać, że obwody rybackie ustanawiane przez dyrektorów r z g w muszą posiadać swoje granice (ramy) początek, koniec i linie brzegu. § 12 rozporządzenia Ministra Rolnictwa. Obwód rybacki ustanawia się na kanale, rzece innym cieku lub na ich odcinkach, jeziorze, grupie jezior lub innych zbiornikach wodnych wraz z ich dopływami zgodnie z linią brzegu. Tylko zbiorniki wodne do których dopływa rzeka mogą być zaliczane do obwodu rybackiego. Rów nie jest rzeką. Są jednak w Płocku „wybitni” strażnicy którzy nawet porty uważają za zbiorniki wodne. Są też dyrektorzy r z g w którzy pismem potwierdzają, że urządzenia wodne zaliczone są do obwodów. Wywołany do tablicy przez p. Arka Nowaka z Jarocina (pozdrawiam) i sprowokowany przez strażnika z Płocka, który od mojego przyjaciela zażądał przyjęcia mandatu wbrew ustawie za brak wpisu do rejestru podczas wędkowania spod lodu w przystani jachtowej zmuszony jestem przedstawić szczegółowo przepisy dotyczące amatorskiego połowu ryb na wodach publicznych i granic obwodów rybackich. Znający przepisy ma przewagę nad niedouczonym strażnikiem ale niedouczony jest przeważnie mściwy. Często na „uprzejme prośby” strażników wędkarze rezygnują przed „władzą” z próby oporu i wybierają mandat. Niezmiernie istotne są zapisy artykułu 1 ustawy który uprawnia obywateli do połowu ryb (art.1ust.1 pkt 1 ustawy) w powierzchniowych wodach śródlądowych, i w wodach znajdujących się w urządzeniach wodnych oraz § 12 rozporządzenia MRiRW cytowany wyżej. Urządzenia wodne (art. 9 ust. 1 pkt 19 prawa wodnego) to budowle-piętrzące, upustowe, przeciwpowodziowe, regulacyjne, kanały i rowy, porty, zbiorniki, ujęcia wody, mury oporowe, bulwary, pomosty, przystanie, kąpieliska itp. Minister Rolnictwa w rozporządzeniu w §12 nie umieścił wód w urządzeniach wodnych jako części składowych obwodów. Oznacza to, że wód w urządzeniach wodnych nie mogą dyrektorzy r z g w włączać do obwodów rybackich. Nie powinni też strażnicy rybaccy w wodach urządzeń wodnych i w zbiornikach wodnych bez dopływów żądać, pod rygorem „mandatu” lub wniosku do sądu, zezwoleń. Uprawianie amatorskiego połowu ryb w tych wodach, o ile jest do nich dostęp, odbywać się powinien na podstawie karty wędkarskiej i według zasad i warunków określonych w przepisach państwowych. Kto utrudnia dostęp do wód winien odpowiadać z przepisów karnych prawa wodnego. Upoważnienie uprawnionych do rybactwa w tym i PZW z art. 7 ust. 2a ustawy nie dotyczy wód w urządzeniach wodnych i zbiornikach wodnych bez dopływów. Muszą to zrozumieć jeszcze niektórzy funkcjonariusze. Piszcie do swoich radnych, posłów, administracji wojewódzkiej i państwowej, mediów o przywrócenie wód publicznych obywatelom na zasadach przepisów państwowych.]]></description>
			<dc:creator>Wiśniewski</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 21:18:48 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17916</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mirasek napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17915</link>
			<description><![CDATA[http://www.ww.media.pl/?page=PArticleViewer&nid=4011]]></description>
			<dc:creator>mirasek</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 17:04:20 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17915</guid>
		</item>
		<item>
			<title>jurek-strażnik napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17913</link>
			<description><![CDATA[Tak masz rację Zbyszku , Policja może nakładać mandaty . A swoją drogą w Płocku też mamy takiego ślizgacza ( razem jest ich 6 sztuk w kraju ), może będzie więcej .]]></description>
			<dc:creator>jurek-strażnik</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 13:05:10 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17913</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zebxxl napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17911</link>
			<description><![CDATA[Pozwólcie jeszcze, że w celach edukacyjnych umieszczę wyciąg z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń. Dz.U.2003.208.2023 (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20032082023) I tak: Na podstawie ustawy o rybactwie śródlądowym z art. 27 ust. 1 pkt 1. Dokonywanie amatorskiego połowu ryb bez posiadania wymaganych dokumentów - 200 zł. Na podstawie ustawy o rybactwie śródlądowym z art. 27 ust. 1 pkt 2. Dokonywanie amatorskiego połowu ryb: 1) o wymiarach ochronnych - 100 zł. 2) w okresie ochronnym - 200 zł. 3) w odległości mniejszej niż 50 m od budowli i urządzeń hydrotechnicznych piętrzących wodę - 100 zł. 4) łososiowatych i lipieni - więcej niż jedną wędką - 200 zł. 5) wędką w odległości mniejszej niż 50 m od rozstawionych w wodzie narzędzi połowowych uprawnionego do rybactwa - 200 zł. 6) wędką w odległości mniejszej niż 75 m od znaku oznaczającego dokonywanie podwodnego połowu ryb kuszą - 100 zł. 7) wędką przez podnoszenie i opuszczanie przynęty w sposób ciągły, z wyjątkiem łowienia ryb pod lodem - 200 zł. 8) łososiowatych kuszą - 300 zł. 9) kuszą na szlaku żeglownym - 300 zł. 10) kuszą od dnia 15 października do dnia 15 maja - 300 zł. 11) kuszą przy użyciu specjalnych aparatów do oddychania w wodzie - 300 zł. 12) kuszą w odległości mniejszej niż 75 m od innych osób oraz ustawionych w wodzie narzędzi połowowych - 300 zł. Na podstawie ustawy o rybactwie śródlądowym z art. 27 ust. 1 pkt 3. Dokonywanie amatorskiego połowu raka błotnego lub raka szlachetnego - 300 zł. Brak rejestracji sprzętu pływającego służącego do połowu ryb - 200 zł. Niewykonanie przez uprawnionego do rybactwa obowiązku trwałego oznakowania narzędzi rybackich w sposób umożliwiający ustalenie ich właściciela - 200 zł. Pozdrawiam. Zbigniew vel zebxxl vel zeb_45]]></description>
			<dc:creator>zebxxl</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 11:12:12 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17911</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zebxxl napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17910</link>
			<description><![CDATA[Chyba się mylisz. Zapomniałeś o RAPR a w nim: Rozdzia VII. KONTROLA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ WĘDKUJĄCYCH W WODACH PZW 1.	Wędkarz łowiący ryby ma obowiązek poddać się kontroli prowadzonej przez: a)	funkcjonariuszy Policji, b)	strażników Państwowej Straży Rybackiej, [...] oj nie ładnie, to właśnie SSR nie ma prawa nakładania mandatów karnych.]]></description>
			<dc:creator>zebxxl</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 10:04:35 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17910</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mirasek napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17909</link>
			<description><![CDATA[Bardzo dobrze niech ścigają tych kłusoli. Szkoda tylko ,że mandatów nakładać za wykroczenia wędkarskie nie mogą.]]></description>
			<dc:creator>mirasek</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 May 2012 09:08:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1009-bd-walczy-z-kusownikami#comment-17909</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
