<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Zapis przebiegu posiedzenia Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi</title>
		<description>Skomentuj Zapis przebiegu posiedzenia Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi</description>
		<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi</link>
		<lastBuildDate>Sat, 09 May 2026 17:24:00 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://wedkarstwotv.pl/component/jcomments/feed/com_content/1275" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>pisaq napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19417</link>
			<description><![CDATA[Zatem powinniśmy się cieszyć, że nie sikamy się z pcheł siedząc na drzewach :x Nie jest źle...]]></description>
			<dc:creator>pisaq</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 23 Jan 2013 16:05:19 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19417</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lucjan napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19416</link>
			<description><![CDATA[Przeczytałem ten tekst i wypisz wymaluj przypomina mi się dyskusja z lat 90-tych z ówczesnym dyrektorem DPN i nasze usilne starania o partnerskie traktowanie wędkarzy i co i nic to nie dało, grochem o ścianę. Jak było dziadostwo tak jest i będzie. W przeciwieństwie do wielu mam inne spojrzenie na sprawę i na tym etapie dyskusji u góry postawiłbym jeden jedyny postulat, taki o to aby jeziora tak jak i inny majątek na jej terenie przekazać samorządom. Uważam, że odgórnie nikt nie jest w stanie uporządkować tych spraw jedną ustawą-bublem. Jeden jedyny mocny postulat, o którym napisałem wyżej aby gminy były właścicielem jezior w mojej ocenie załatwia sprawę bo kto jak nie one najlepiej wiedzą jak to dobro wykorzystać. Dopóki tego nie zmienimy to dalej będzie jak było, jezioro jest państwowe czyli niczyje. A jakiż interes ma gmina aby inwestować w nieswoje i chronić pod każdym względem. Otóż nie ma i nawet nie może wydawać środki publiczne na nie swój majątek. Obwiniam za taki stan rzeczy nie żyjącego już Prezesa Sądu Najwyższego prof. Strzembosza, który to w 1993 roku wnosząc do Sądu Najwyższego rewizję nadzwyczajną pozbawił gminy możliwości posiadania jezior uznając (jak się okazuje przewrotnie), że jest to działanie na szkodę Państwa Polskiego i tak też się stało, gminy jezior nie dostały a jakie to szkody dla państwa spowodowało widać gołym okiem. Mając życiowe doświadczenia zarówno z racji wykonywanej pracy jak i podejmowanych społecznych działań nie daję żadnych szans na jakiekolwiek pozytywne zmiany, to są tylko gadające głowy, a szkoda. Na zakończenie mam tylko dwa proste postulaty, które zagwarantują zmiany i tą drogą powinniśmy iść i na tym się skupić. O pierwszym już napisałem a więc gminy właścicielem a drugi to wprowadzenie JOW do Parlamentu. Obym był dobrym prorokiem.]]></description>
			<dc:creator>Lucjan</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 23 Jan 2013 11:32:06 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19416</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pers napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19414</link>
			<description><![CDATA[Człowiek w genach ma zapisane polowanie, złapać rybkę i czym się da w łeb i do wora.Ślimak na chodniku też ma nie wesoło, jak nie popełznie to go nadepną .Pisać możemy całymi stronami jak postępować z rybami. Mam nadzieję, że nie pozostanie to tylko lekturą do poczytania.]]></description>
			<dc:creator>pers</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 23 Jan 2013 08:20:28 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19414</guid>
		</item>
		<item>
			<title>geddy napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19413</link>
			<description><![CDATA[Zander, żeby była jasność, nie chodzi mi o C&R w wersji talibańskich terrorystów, że jak ktoś zabierze to trzeba gościa rozstrzelać. Tak do niczego nie dojdziemy - statystyczny polski wędkarz nie ma jednak umiaru i żadnej wrażliwości na potrzeby środowiska przyrodniczego - jedzie po ryby a nie na ryby. U mnie nie ma rybaków, nie ma kormoranów i nie ma ryb (a przynajmniej tych fajnych) ale 90% wędkarzy daje w łeb każdej która złowią (już nawet nie mówię o wymiarowych). Obojętnie czy zjedzą ją oni czy zje pies, kot czy będą trzymać rok w zamrażarce aż się zepsuje i wyrzucą. Taka smutna prawda, limity połowów są kpiną pozwalającą takim "wędkarzom" w majestacie prawa na rozszabrowanie rzek i jezior. Widzimy jaka jest presja wędkarska - u mnie czasami na jeziorze 15 ha pływa kilkadziesiąt spławików z żywcami i naprawdę tam nikt ryby wymiarowej nie wypuści. Sam łowię kilkadziesiąt sztuk szczupaka rocznie (głównie 40-60 cm z wcześniejszych jesiennych zarybień bo o większego trudno) - ile złowią inni ludzie których widuje na rybach niemal za każdym razem przez cały sezon? Odnośnie kormorana to szkoda ze jest, bo może jakby go nie było to było by mniej winnych do odstrzelenie i sedno sprawy stało by się bardziej jasne. O tym ptaku świetnie powiedział Szymon Bzoma w cytowanym artykule, nic dodać nic ująć. Zgodzę się że rybacy na jeziorach "gospodarczych" sieją jakieś tam spustoszenie a ich metody kują w oczy wędkarzy (ryby z tarlisk, sezony ochronne itp). Gospodarz na jeziorze też ma zawsze prosty cel - zarobić ale spójrzmy tez na rejestry połowów i zobaczmy ile "pozyskują" wędkarze, nawet jeśli te liczby są zaniżone to jest to coś przerażającego. Zgadzam się ze wywalamy rybaków ale zweryfikujmy też mocno samych siebie bo jak na razie tendencja jest do tego aby zawłaszczyć dla siebie wszystko :(]]></description>
			<dc:creator>geddy</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 23 Jan 2013 08:05:47 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19413</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zander96 napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19412</link>
			<description><![CDATA[Geddy mam do Ciebie pytanie. Mówisz o tym, że wędkarze zabierają ryby. Masz rację ryby zabierali, zabierają i będą zabierać. Tego się nie da zmienić. Moje pytanie jest takie , bo mówisz, że wędkarze czynią dużą.szkodę. Ile rocznie złowisz szczupaków, sandaczy, czy leszczy ?? Pomyśl sobie ile rocznie jeden kłusol lub rybak wyciąga Ton leszcz ogrom sandaczy czy szczupaków. Niestety dużo jest w naszym kraju kłusoli i rybaków. Więc kto robi większą szkodę ?? Wędkarze, którzy ile wyciągną ryb rocznie, czy rybqcy którzy przy dobrych wiatrach zabiją więcej ryb w tydzień, niż wszyscy wędkarze w rok. To jest moje.zdanie i macie oczywiście prawo się ze mna nie zgodzić, ale musiałem to napisać. Kormorany to też qielka szkoda dla Nas, ale cóż tego się nie pozbędziemy.]]></description>
			<dc:creator>Zander96</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 23 Jan 2013 00:30:07 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19412</guid>
		</item>
		<item>
			<title>jurek-strażnik napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19401</link>
			<description><![CDATA[Oj na pewno te dane są zaniżane i to bardzo :eek:]]></description>
			<dc:creator>jurek-strażnik</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 21 Jan 2013 13:58:14 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19401</guid>
		</item>
		<item>
			<title>geddy napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19398</link>
			<description><![CDATA[Walka o usunięcie sieci rybackich to jedno, ale równolegle z tym trzeba przedsięwziąć kroki i to naprawdę poważne aby zmienić coś po stronie wędkarzy i PZW (mentalności się nie da więc trzeba zmienić przepisy a szczególności barbarzyński dla naszych wód RAPR). Bo jeśli zlikwidują nawet gospodarkę rybacką na wodach PZW w całej Polsce to obawiam się, że pozostawiając resztę bez zmian można się będzie nie doczekać oczekiwanych "cudów" a tylko rozczarować. I co wtedy - będziemy strzelać do kormoranów jako ostatnich w "łańcuchu winy" przerzucając odpowiedzialność za bezrybie z rybaków na ptaki? ;) W pierwszym artykule o Siemianówce były pokazane dane z rejestrów, nawet jeśli rybacy i wędkarze zaniżali je to zawsze wychodzi na to ze wędkarze wyciągnęli nawet 5 razy tyle ryb co rybacy (szczupak). Problem leży więc po obu stronach a chyba nawet większy udział mają w tym mimo wszystko wędkarze. http://www.poranny.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=KP&Date=20121031&Category=REGION05&ArtNo=121029512&Ref=AR&border=0&MaxW=666]]></description>
			<dc:creator>geddy</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 21 Jan 2013 11:09:44 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19398</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ania napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19389</link>
			<description><![CDATA[Szanowny Kolego dobrze,że dodałeś powyższe teksty interpelacji. Prosząc Redakcję WTV o zamieszczenie ów protokołu miałam troszkę inny cel a mianowicie na ukazanie problemu nie tylko w sieciach,kormoranach(proszę mnie źle nie zrozumieć to też jest problem o który trzeba walczyć aby zmienić) .Łowię na Wiśle- nie jeziorze- i widzę jak sytuacja od kilku lat dramatycznie staje się zła.Ryb mniej kormorany są i były ale ma przybyć tama kolejna.Łowiąc za tamą wiem jakie skutki za sobą niesie w populacji ryb .Może napiszę ściślej jest wiosna ryby idą na tarło i napotykają szereg trudności od sieci po właśnie nagłe opuszczenie wody co z wylęgiem nie trudno zgadnąć. Słowa Artura Furdyny :"Przy okazji działań przeciwpowodziowych, w zgodzie z naturą, osiągane są powroty ginących do niedawna gatunków ryb, zwłaszcza cennych gatunków wędrownych ryb łososiowatych oraz innych chronionych, jak krągłouste czyli minogi. Ponieważ w naszym kraju jednym z istotnych elementów, ale całkowicie jakby pomijanym, jest właśnie wartość samej natury, to za chwilę powiąże się również z użytkowaniem rybackim tych ekosystemów." Co będzie z Wisłą jak powstanie kolejna tama ? Cały ekosystem dotychczasowy zniknie -minogi,które teraz występują,ptactwo co tu teraz ma ostoje,wędrówka ryb mówiło się o przywróceniu Wiśle łososia ale jak? skoro stoją betonowe konstrukcje.To był pokrótce mój cel czemu dla mnie jest to ważne i nie tylko dla mnie.A swoją drogą jakie to jest wszystko zakłamanie czemu w na przełomie marca i kwietnia widzę na lokalnym targu ryby, które są w okresie ochronnym? bo sprzedawca ma papier od "hurtownika" tych ryb pozyskana jest ikra tylko rzeczywistość jest inna.Problem pod tyt. "Siemianówka" jest w całym kraju.Może się ktoś się ze mną nie zgodzić albo nie zrozumieć mnie, ale ja tak to widzę.Mówi się,że wędkarze wyłowili tyle ryb wow a ile wyciągnie "hurtownik" za jednym zamachem ?Docierały do mnie słuchy od wędkarzy jaki to jest raj jak leszcz ma tarło jak idzie jak owieczka na rzeź 3 t dziennie nie chce się wierzyć ale czy z palca się wyssało tego już nie wiem. Czas się wczytywać nastawiać uszu i próbować wspólnie walczyć o lepsze jutro naszych wszystkich wód. "podejmowanych działań przez wędkarzy z terenu mego zamieszkania a walczących o usunięcie sieci rybackich z naszych - PZW - wód." Oby takich walczących przybywało i walczmy ! Pozdrawiam i dziękuję za przedstawienie powyższych interpelacji.]]></description>
			<dc:creator>Ania</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 20 Jan 2013 10:10:00 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19389</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zebxxl napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19388</link>
			<description><![CDATA[Szanowne Koleżanki i Koledzy uważam, że bardzo ważnym uzupełnieniem do powyższego tekstu tj. Zapisu z przebiegu posiedzenia Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest tekst interpelacji poselskiej http://orka.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=3420D4E1 P. posła Krzysztofa Jurgiela do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz odpowiedź ministra na tę interpelację http://orka.sejm.gov.pl/izo7.nsf/www1/i10061o0/$File/i10061o0.pdf. Teksty przywołane na wstępie i artykuły już wcześniej umieszczone na naszej stronie w dziale Aktualności/Wydarzenia (tytuły - Wędkarze: Na Siemianówce jest mniej ryb, sieci jest coraz więcej - zamieszczonego w poniedziałek, 12 listopada 2012 17:22, Wędkarze: Dość łowienia siecią - zamieszczonego w czwartek, 01 listopada 2012 16:20 oraz Spór wędkarzy z wędkarzami - zamieszczonego w czwartek, 18 października 2012 18:54) tworzą swoistą całość i ciągłość podejmowanych działań przez wędkarzy z terenu mego zamieszkania a walczących o usunięcie sieci rybackich z naszych - PZW - wód. Pozdrawiam.]]></description>
			<dc:creator>zebxxl</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 20 Jan 2013 00:49:39 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19388</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pisaq napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19387</link>
			<description><![CDATA[Właśnie, trzeba sobie zdefiniować pojęcie gospodarki rabunkowej. Dla mnie nie są to odłowy sieciowe bo np w moim okręgu takowych nie ma. Natomiast pozwolenie wszystkim wędkarzom okręgu na zabieranie ryb zgodnie z obecnym, mocno nieaktualnym RAPR to jest gospodarka rabunkowa. PZW pozwala na takie rzeczy na prostej zasadzie "daję bo nie moje". Nie podoba mi się przedstawianie wędkarzy w takim świetle, że wychodzą na superbohaterów. Ekolodzy wspierający społeczności lokalne. Turyści zostawiający pieniądze. Pewnie. Jasne. Wszystkiemu winni są... wszyscy! Tylko nie wędkarze. Są bobry, wydry, kormorany, kłusownicy, rybacy, melioranci, Żydzi, masoni i PiS/PO. Naszym wodom trzeba dać odsapnąć na kilka lat. Tyle...]]></description>
			<dc:creator>pisaq</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 19 Jan 2013 14:12:57 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19387</guid>
		</item>
		<item>
			<title>geddy napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19386</link>
			<description><![CDATA[I taka konkluzja na koniec: 620 000 wędkarzy zrzeszonych w PZW (pewnie z milion ogółem) 5 kg ryby dziennie, kuriozalne limity dzienne (kto tyle przeżre dziennie?) Brak górnych wymiarów ochronnych. To jest właśnie gospodarka rabunkowa ! Rozdział w RAPR żeby było śmiesznie nosi przewrotną nazwę "Ochrona Ryb" ;)]]></description>
			<dc:creator>geddy</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 19 Jan 2013 13:29:42 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19386</guid>
		</item>
		<item>
			<title>geddy napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19385</link>
			<description><![CDATA[Poruszono wg mnie kilka kluczowych rzeczy: Prezes Grupy Badawczej Ptaków Wodnych „Kuling” Szymon Bzoma "na Zalewie Wiślanym jest wymuszony, też opłacany sposób, w którym rybacy praktycznie nie łowią sandacza wiosną. Sandacz wiosną to jest okres marca, kwietnia, maja, kiedy kormorany przylatują do kolonii. Od dwóch lat z tych kolonii ubywa rocznie po kilka tysięcy par kormoranów tylko dlatego, że przylatują w miejsce, gdzie niezaburzona przez rybaków struktura troficzna dużego zbiornika powoduje, że mają mniej pokarmu, ponieważ ryby są tam pierwsze i pierwsze zjadają to, co kormoranom jest potrzebne do tego, żeby ich było tak dużo, jak jest." i kolejna : Dyrektor Departamentu Rybołówstwa w MRiRW Tomasz Nawrocki "wędkarze łowią w Polsce ponad 86% wszystkich ryb poławianych w obwodach rybackich a zawodowe połowy gospodarcze stanowią 14%.... padła tu nazwa kraju Finlandia a Finlandia to 3300 tys. ha wód śródlądowych, na które przypada 1.000.800 rybaków rekreacyjnych – to są dane fińskich naukowców z 2012 r., a w Polsce niemal na sześciokrotnie mniejszej powierzchni wód przypada podobna liczba wędkarzy, którą szacuje się na 1,5- 2 mln osób. Samych członków Polskiego Związku Wędkarskiego jest w Polsce prawie 620 tys." Z jednej strony wędkarze obwiniają rybaków, rybacy wędkarzy, a obie te grupy mają wspólnego wroga - kormorana. Nie będzie dobrze póki jedni i drudzy nie uderzą się w pierś i nie rozumieją tak naprawdę o co w przyrodzie chodzi. Oddanie sprawy samorządom to też moim zdaniem poroniony pomysł, gospodarka rybacka jak również wędkarstwo wzorem wysp powinno podlegać resortowi ochrony środowiska bo to zwyczajnie zasoby naturalne. Tak jak lasy podlegają Ministerstwu Środowiska]]></description>
			<dc:creator>geddy</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 19 Jan 2013 13:18:57 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19385</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pisaq napisał:</title>
			<link>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19384</link>
			<description><![CDATA[Przebrnąłem i jestem załamany...]]></description>
			<dc:creator>pisaq</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 19 Jan 2013 10:16:37 +0100</pubDate>
			<guid>https://wedkarstwotv.pl/index.php/news/1275-zapis-przebiegu-posiedzenia-komisji-rolnictwa-i-rozwoju-wsi#comment-19384</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
