Spiderwire Smooth

Mocne wędziska, wielkie kołowrotki, brzęczące woblery i kwoki.. W kolejnej odsłonie poradnika sprzętowego wystąpił Tomek Straszewski, pracownik sklepu Bass, mieszczącego się na warszawskiej Woli.



Komentarze   

Szympans
# Szympans 2012-10-13 14:58
Filmik dobry aczkolwiek nie mogę się powstrzymać by trochę dodać od siebie :)

Pierwsza podstawowa sprawa NIE UŻYWAĆ KWOKA !!!!!! nie starać się lowić suma w "letargu" sum który leży na dnie jest nie chętny do czegokolwiek - od odpoczywa nie żeruje . Jak jeszcze dojdzie do tego kwok i nieumiejętne walenie mu nim nad golową po prostu odpylynie . Zanim to się stanie uciekną wszystkie inne których nie widać na echo .

Druga sprawa sumów nie lowi się z gruntu i nie wyrzuca się zestawów , zestaw trzeba wywieźć i odpowiednio ulożyć na dnie bądź podwiązać na zrwykę itd , przynęta musi być uniesiona czy to żywiec czy rosówka .

Plecionka . 0,20 czy 0,25 to za malo . Do spina 0,30 - ,036 stacjonarka dobrze by byo mieć 0,50 i wzwyż .

Nie omówili Dryfu :cry: :cry: i dobrze hahaha :-*
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
sorrygregory
# sorrygregory 2013-02-12 19:25
Widzę kolego lubisz się wymądrzać... po pierwsze dlaczego nie łowi się suma z gruntu? To, że opcja ze spławikiem podwodnym jest naprawdę skuteczna nie oznacza, że suma nie łowi się z gruntu". Po drugie mało chyba widziałeś skoro uważasz, że koniecznie zestaw trzeba wywieźć. Po drugie gdybyś był takim znawcą to wiedziałbyś też, że plecionek nie opisuje się średnicą przekroju.

Co do kwoka to powstrzymam się od komentarza. (oczywiście zgadzam się, że nieumiejętne użycie szkodzi).

Tak więc może powstrzymaj się z naukami dla początkujących... a jeśli jesteś naprawdę taki doświadczony to nagraj własny filmik.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Szympans
# Szympans 2012-10-13 15:11
A i dodatki i nęcenie - szkoda kasy sum siedzi w dole po co go nęcić on i tak tam jest . Też kiedyś nad tym myślaem ale sporwadzili mnie szybko na dobrą droge . Pellety i inne sprawy na lowiskach komercyjnych czy Ebro mają sens . W miejscu gdzie ludzie w masowej ilości na to nie lowią wogole nie przyniesie skutku . To tyle Pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
sumowelowy
# sumowelowy 2012-10-13 16:08
Pormują łowienie na kwoka nie mając o tym zielonego pojęcia, potem widzi się nad wodami pukaczy 1 przy 2 walący i nie wiedzą nic o tej metodzie psując wodę. Bezmyślni, ludzie myślą że to złoty środek na sukces.

A reszta tak jak przedmówca, łowienie na grunt było dobre sto lat temu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
horni
# horni 2012-10-13 16:28
Podobno duży procent ludzi ogląda bez zrozumienia. Widzę że to prawda :D Wydaje się Wam że lowienie na grunt bylo dobre sto lat temu ? To macie rację - wydaje się Wam. Pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
sumowelowy
# sumowelowy 2012-10-13 17:44
Nie wydaje się a ,wiem że tak jest :) i tu nie chodzi o moje upodobania, a o to w jaki sposób żeruje sum. Nie wiem ile sezonowo łowisz sumów bo to nie wyścigi, ale pewnymi metodami można ich łowić naście dziennie i stawiam wszystkie pieniądze świata że klasyczną gruntówka nikt na świecie nie jest w stanie tego zrobić.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Szympans
# Szympans 2012-10-13 17:06
Myśle, że lowienie z "gruntu" to bardzo skuteczna broń ale na biaoloryb . Już nawet glupi karp lubi jak mu kulka proteinowa lekko nad dnem sie unosi nie mówiąc już o sumie który nawet szczene ma przystosowaną do tego by walić w toni . Lowienie sumów z gruntu jest jak teoria że Sum to padlinożerca itd itd ... Najlepiej kupic mocny sprzęt , uzbroić się po uszy i z brzegu ( najlepiej żeby by dobry dojazd samochodem ) zarzucić z gruntu zestawy sumowe z wątróbką drobiową :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
JKarp
# JKarp 2012-10-14 17:43
# Szympans 2012-10-13 16:06
Myśle, że lowienie z "gruntu" to bardzo skuteczna broń ale na biaoloryb . Już nawet glupi karp lubi jak mu kulka proteinowa lekko nad dnem sie unosi nie mówiąc już o sumie który nawet szczene ma przystosowaną do tego by walić w toni . Lowienie sumów z gruntu jest jak teoria że Sum to padlinożerca itd itd ... Najlepiej kupic mocny sprzęt , uzbroić się po uszy i z brzegu ( najlepiej żeby by dobry dojazd samochodem ) zarzucić z gruntu zestawy sumowe z wątróbką drobiową
Odpowiedz

Cześć
Karp tego nie lubi ;-) Teoria he he. Trochę podobna do opowieści o sumach.
Jak na mój gust to ktoś naczytał się za dużo książek o sumach i oczywiście nie jesteś to Ty :-)
JK
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Szympans
# Szympans 2012-10-14 19:06
Mam taką jedną z 2001 roku . Niestety jest typu gruntówka , olów i pęczek rosówek .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
łysy-wąż
# łysy-wąż 2012-10-13 20:23
A mi się bardzo podoba ten materiał ;-) Na pewno wielu początkujących sumiarzy znajdzie w nim sporo dla siebie ;-)
połamania
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
sumowelowy
# sumowelowy 2012-10-14 02:00
Jeśli chodzi o sprawy sprzętu na pewno :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Jarecki
# Jarecki 2012-10-14 10:07
Cykl poradników ma na celu z grubsza przybliżyć oraz pokazać możliwości sprzętowe, skierowany do wędkarzy którzy chcą rozpocząć swoją przygodę w danej metodzie.
Podejrzewam że nikt nie wyssał swojej wiedzy z mlekiem mamy i na wiele sposobów zdobył swoje doświadczenie. Niestety nie każdy w Polsce ma takie możliwości ...
W przygotowaniu poradnik o echosondach. Pozdrawiam serdecznie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
jurek-strażnik
# jurek-strażnik 2012-10-14 17:00
Przyznam , że kolega #Szympans i #sumowelowy napisali prawdziwe odzwierciedlenie połowu sumów , owszem weźmie też z gruntu , lecz wędkarz czeka nieraz pół dnia , a na odcinku Wisły koło Płocka , corocznie łowią około 9-11 sztuk , nawet do 100 kg suma ( bo ostatnie zarybienie 2 lata wstecz było 7 ton , w tym roku trochę mniej ) , lecz Ci co łowią duże sumy , nikomu się nie chwała , na co , gdzie , jaka metodą , lecz znam kilku z nich i wiem , że nie jest to połów z gruntu .............. ale sprzęt niczego sobie . :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
sumowelowy
# sumowelowy 2012-10-14 21:53
Dla mnie wszyscy mogą łowić na klasyczną gruntówkę, im mniej ludzi łowi tą wspaniała rybę tym lepiej dla sumiarzy "etyczntych".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Wodziniak
# Wodziniak 2012-10-15 11:26
Czytając Wasze wypowiedzi mam wrażenie, jak byście się koledzy, przynajmniej niektórzy, spodziewali w ciągu 20 minut zobaczyć i usłyszeć wszystko na temat sumów :lol: Film jest adresowany do początkujących, będących na samym początku sumowej drogi, która jak wiecie końca nie ma :-) W internecie można znaleźć masę informacji, tylko niektóre to czarna magia dla początkującego, a inne są delikatnie mówiąc nie fachowe. Ten filmik pokazuje jak zrobić pierwsze kroki w doborze sprzętu, reszta wiedzy przyjdzie z biegiem lat ;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Gepetto
# Gepetto 2013-03-19 18:35
Jeśli jest adresowany dla początkujących to czemu robicie im siano z głowy? Niech się wypowiem ten kto ma o tym pojęcie a nie ten który, chce zoptymalizować zysk w swoim sklepie. Mało merytoryczne, bla bla bla....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
jurek-strażnik
# jurek-strażnik 2012-10-15 12:29
W sumie , to masz rację , młodzież też musi się uczyć , bo nie od razu będą ekspertami .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Szympans
# Szympans 2012-10-15 16:20
Tu właśnie chodzi o dobro początkujących . Jeden sezon straciłem tylko i wyłącznie przez to , że łowiłem z gruntu . Drugi przez to , że używałem kwoka nie mając o tym zielonego pojęcia . Dopiero w tym zacząłem łowić z efektami na które czekałem . Trzy lata !! kroczek po kroczku . Nie jednemu się znudzi na samym początku . Moja rada dla początkujących jechać z grubej rury bo po prostu szkoda czasu i tyle . A i tak nie będzie lekko . Pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Gepetto
# Gepetto 2013-03-19 18:32
Szympans ma rację. Wartość merytoryczna tego filmu słaba, za to dobra reklama sprzętu w Bassie :[
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
maly
# maly 2012-10-15 22:21
Film super ale pan który się tam udziela ma siebie za wielkiego znawce a widzę że troszeczkę nie wie w niektórych chwilach co mówi .To tylko takie moje spostrzeżenia, co do kwoczenia zgadzam się w 100% jak nie umiesz to nie strasz .Dla początkujących ,nie wywalajcie ciężkich pieniędzy w drogi i dobry sprzęt .Bo jak nie złowicie suma w pierwszym sezonie i zrezygnujecie to zostaniecie się ze sprzętem którego nikt od was nie odkupi tak szybko.Lepiej jest przemyśleć dobrze czy w ogóle warto sobie zawracać głowe bo to nie jest łowienie płotek czy leszczy że zawsze coś skubnie tylko wędkowanie z pokorą i ciągła nauka.Powiem tylko tyle ja zaczynałem od Karpiówki i najprostszego kręciołka bo po to mamy tam hamulec i głowę na karku by dać sobie rade w trakcie holu ,pozdrawiam wszystkich
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Szympans
# Szympans 2012-10-16 00:17
Też walczyłem karpiówką . Z brzegu poza tym że umęczymy rybę jest ok z łódki czy pontonu niewygodnie na pokładzie a dwa hol ryby z łódki w pionie to nie to samo co na grubym kiju . Duży sum na karpiówce z łodzi , myślę pozamiatane ;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież